Nya lokaler öppnar fler dörrar.

Antalet kunder växer stadigt precis som antalet medarbetare, som på tio år har gått från 30 till 70 personer. Men också tjänsterna blir fler. Allt detta kräver större lokaler. 8 april flyttar Retriever till Blasieholmen.  

Hej Niklas Thelning, Retrievers Sverigechef. Varför är det dags för flytt?
– Vi har suttit i våra gamla lokaler i tio år nu och har under de åren vuxit rejält, i både antal medarbetare, kunder och nya tjänster. Till exempel behandlar vi dagligen 40 gånger mer data i dag än för tio år sen. Det är helt enkelt dags för större lokaler som är mer anpassade till hur Retriever ser ut i dag.

Vad innebär flytten för Retrievers medarbetare?
– Nu får vi 25 procent större totalyta och mycket bättre planlösning. Alla kommer kunna sitta på samma våningsplan och jag tror att sådan fysisk närvaro underlättar för kreativiteten, lagarbetet och innovationen samtidigt som det bygger gemenskapen i företaget.

Det ger oss ännu bättre möjligheter till att bjuda in våra kunder till spännande och lärorika seminarier, utbildningar och event. Vi ska helt enkelt bli lite mer bjussiga mot våra kunder och dela med oss ännu mer av våra kunskaper och insikter. Även kunder utanför Stockholmsområdet kommer kunna ta del av detta kunskapsutbyte. Vi har satsat extra mycket på att få till bra teknik i vår konferensdel så att vi kan livesända seminarier.

Vill du veta mer om oss på Retriever? Hälsa gärna på oss i april på Blasieholmsgatan 4 A.