Summera er årliga mediepublicitet

Hur ser er mediebild egentligen ut över året? Vilket genomslag har ni fått i redaktionella- och sociala medier? Retriever erbjuder en kvantitativ sammanställning av er mediebild i form av en årsanalys. Rapporten är utformad på ett lättillgängligt sätt och är ett utmärkt verktyg för att sprida insikter och kunskap inom er organisation.

Innehåll

  1. Hur mycket talas det om ert varumärke i redaktionella och sociala medier? Hur stor räckvidd har den redaktionella publiciteten?
  2. Hur delas den redaktionella publiciteten i sociala medier?
  3. Hur utvecklas er närvaro i redaktionella och sociala medier över tid?
  4.  I vilka typer av medier (storstadspress, landsortspress, Twitter, bloggar etc.) förekommer ni?
  5.  Vilka hashtaggar syns i ert Twitterflöde och på Instagram?
  6. √ Vilka har mest inflytande över samtalet kring ert varumärke på Twitter och vilka inlägg retweetas mest?

Behöver ni veta mer?

Behöver din organisation djupare kunskaper om er mediebild? Här ger vi några exempel på vad vi kan hjälpa till med.

Djupare analys av mediebilden

Behöver ni en mer kvalitativ utvärdering av er mediebild? Retriever kan exempelvis hjälpa er med att analysera:

  1. √ Hur kommer era talespersoner ut i media?
  2. √ Framställs ni på ett positivt, neutralt eller negativt sätt?
  3. √ Vilka ämnen rör publiciteten?
  4. √ Hur når ni ut med era proaktiva aktiviteter?
  5. √ Hur framställs ert varumärke av de mest inflytelserika Twittrarna?

 

Är du intresserad av en årsanalys? Fyll i nedanstående så kontaktar vi dig: