Om oss

Data, analys och insikt. Det finns många ord som beskriver vad vi gör men i själva verket handlar det om att vi drivs av att förstå er omvärld. Vi har aldrig fattat grejen med att gå på magkänsla – vi hyllar fakta och kämpar varje dag för att förstå vår omvärld, lite bättre. I nära 20 år har vi lyssnat, bevakat, mätt och analyserat mediebilden och kokat ner komplicerad fakta till begriplig information som våra kunder kan agera på. Vi har Nordens största analyskår inom vår bransch, som brinner för att leverera de bästa insikterna inom mediebevakning, analys och affärsinformation.

Retriever är stolta över att vara medlem i de internationella branschorganisationerna AMEC, FIBEP och PDLN.

”Retriever skapar förutsättningar för mig att kunna bevaka och analysera vår närvaro i traditionella och digitala medier, samtidigt som de med en hög tillgänglighet och servicenivå är väldigt trevliga att arbeta tillsammans med".

— Henrik Edström, PR-chef Nordnet

”Retriever möjliggör att jag kan hålla koll på omvärlden, våra konkurrenter och vår marknad”. 

— Pia Törnqvist, Marketing Communication Director, Bisnode Sverige

"Mediearkivet är den bästa källan för samtida biografisk forskning som idéhistoriker också ofta ägnar sig åt".

— Dr. Andreas Önnerfors (docent) Associate Professor / Reader in Intellectual History University of Gothenburg, Sweden

“Vi har ett behov av att bevaka och analysera medier dagligen, anpassat efter organisationens olika fokus. Som kund till Retriever har vi helt enkelt koll på omvärlden."

— Elin Ljung, Kommunikationschef Ratos